Ko sve sme da vozi po subotičkom korzou

Subotica je namenila tri miliona dinara za sprovođenje dodatnih mera kontrole i zabrane motornog saobraćaja u pešačkoj zoni grada, kao i postavljanje nadzornih kamera kako bi tu mogli da uđu samo oni čija je intervencija neophodna zbog pružanja medicinske pomoći ili gašenja požara.

Odlukom Skupštine grada, odavno je zabranjeno kretanje motornih vozila na subotičkom Korzou. Ipak, pojedinci za to ne mare pa se u pešačkoj zoni Subotice mogu videti biciklisti, motociklisti pa i automobili.

Subotičkim Korzoom ubuduće će nesmetano moći da se kreću samo oni kojima je to i namenjeno: pešaci. Jedini četvorotočkaši koji će moći da uđu u pešaku zonu biće policija, kola Hitne pomoći i vatrogasci, i to u slučaju hitne intervencije.

„Trebalo bi da bude baš tako. Jer, sada ne samo što ovuda voze biciklisti i motociklisti već i automobile. Ako je to već pešačka zona, neka tako i bude“, kaže jedna Subotičanka koju smo sreli na Korzou.

„U pešačkoj zoni trebalo bi da se nesmetano kreću samo pešaci, a ne, kao što je to slučaj sada, i biciklisti, i motociklisti, a ni automobili nisu nikakva retkost. Uostalom, ni pešaci ne idu kolovozom“, slaže se i druga Subotičanka.

Kako bi se dodatno kontrolisalo i ograničilo kretanje motornih vozila u pešačkoj zoni centra grada, biće postavljena dva seta „potapajućih stubića“, jedan na ulazu kod Gradske kuće iz Štrosmajerove ulice, a drugi na ulazu na Korzo iz ulice Đure Đakovića.

„Javna nabavka je završena, a potpisan je i ugovor. Vrednost ovog posla je oko tri miliona dinara. Dodeljen je izvođaču „Energokop“ iz Beograda koji ima rok od 40 dana da, nakon uvođenja u posao, postavi opremu i instalira „potapajuće stubiće“, veli Radoslav Vukelić iz Sekretarijata za komunalne poslove, energetiku i saobraćaj Subotice.

Za automobile koji dostavljaju robu prodavnicama na Korzou, „potapajući stubići“ će se spuštatinakon prepoznavanja registarskih tablica vozila koje se nalaze u bazi podataka. Biće postavljen i video nadzor koji će snimiti ta vozila, a snimak njihovog ulaska moći će da se pogleda i 48 kasnije.

Očekuje se da će ove mere ispuniti cilj i obezbediti mirnu i sigurnu šetnju pešacima na subotičkom Korzou.

 

RTV



KOMENTARI

  1. Đoka pešak kaže:

    Fala bogu samo kad necu vise videti na korzo te lude bicikliste sto voze kao muve bez glave.

  2. easy58 kaže:

    Svaka čast ako ti bicikle najveća muka u životu.

  3. Belka i Srelka kaže:

    Sve so to moze postici mnogo jeftinije i uz pomoc malo manje zahtevne tehnike. Nikakvi video nadzori, elektronsko ocitavanje tablica, potapajuci stubovi i sta ti ja znam sta. Obican uniformisani policajac, koji kontrolise zonu i to samo s vremena na vreme u nepravilinim razmacima i naplacuje direktno adekvatne kazne, je daleko efektivniji od sve te komplikovane i kvarovima vrlo podlozne tehnike. Nisu samo problem visoki troskovi nabavke takve tehnike, nego i troskovi koji automatski proizilaze iz njene upotrebe. Postoji jedna urbana legenda, koja kao i sve ostale legende nije istinita, ali ipak ima neku zanimljivu poruku i naravoucenije. Legenda kaze da je NASA ulozila 12 miliona Dolara u razvoj jedne hemijske olovke koja moze da funkcionise i u vasioni. Rusi su taj problem resili tako sto su svojim kosmonautima dali obicnu grafitnu olovku koja se u svakoj prodavnici moze kupiti za nekoliko Kopejki.

  4. Daja kaže:

    Pored svih navedenih, cesto vidim i vozila dostave i obezbedjenja. Sta cemo sa njima? Koliko znam do vecine objekata se moze prici iz Nusiceve. Konkretno je jedino problem Idea i robna kuca koji nemaju prilaz osim iz Engelsove.

  5. pesak, biciklista, vozac, kaže:

    u celoj evropi pešaci dele trgove i ulice sa biciklistima, samo su nama subotičanima biciklisti problem.

  6. Jolža Majstor Keramike kaže:

    Ne razumim tekst, jer možem ja ić biciglom il ne?

  7. Lazarus1Long kaže:

    Stigo ja iz pravca Palića do patrie bicikom. Kapiram ako idem pravo ne mogu da prođem, ako idem levom stranom i stiću do braće radića, a šta onda kuda onda. Nastavljam prema Jadranu. Stižem do Jadrana lud nisam da idem okolo da stignem do Gradske kuće. Kada te moje probleme i nedoumice rešite sve će biti u redu i ja neću morati voziti po korzou. Mada moram priznat da i kada vozim ne jurcam ko lud… Kome smetam ? Nisam primetio da neko nešto dobacuje ili me mrko gleda.

  8. Salamander kaže:

    Za te pare ste mogli da postavite po dva saobraćajca na obe strane korzoa pa bi ste još i zaradili nešto od kazni. Vidim da se svi projekti u našem gradu lepo zaokružuju na cifre od tri do deset miliona dinara a niko ne postavlja pitanje da li su zaista ti projekti prioritetni ili tu postoji nešto drugo što se svi ustručavaju da kažu? Zar dva potapajuća stuba i sistem kamera košta 25.000 Eura? Zašto jednostavno ne iskoristite sistem koji već imate a koristi se za očitavanje registarskigh tablica na mlečnoj pijaci i kod radničkog, pa vozilo koje prođe korzom a nema dozvolu lepo dobije kaznu. Za bicikliste bi bilo super rešenje da dobiju možda stazu koja prolazi kroz centar pa ko vozi van nje onda kažnjavati a pešaci će i onda imati dovoljno prostora za svoje aktivnosti – ovako nikada nećete rešiti problem jer će se uvek neko osećati oštećeno – pešaci, biciklisti ili vozači – potreban je kompromis i da se manje ugrađujete u projekte pa bi smo mogli više toga kao grad finansirati – čitaj rešavati zaista goruće probleme.

  9. Djuka kaže:

    Aje da se kladimo da ce se stubic pokvariti u prvoj nedelji upotrebe, i da ce nakon toga opet svako ulaziti motorom/autom/kombijem/kamionom, kao ranije.
    Stoka smo, to se ne leci „potapajucim stubicima“.

  10. Pop kaže:

    A kad dodje zima… Led pa stubići ostanu zaglavljeni.

  11. Munemjea kaže:

    A namestaj ce te sami nositi debili!!!

  12. ČINJENICA kaže:

    Da je razuma, a nažalost nije, biciklisti bi na Korzou verglali delom gde se nalaze kandelaberi (svetiljke), a pešaci bi štrapacirali bočnim trotoarima i središnom trasom. Jer, ako jedni i drugi, tzv. dva oka u jednoj glavi, mogu na obostrano zadovoljstvo cirkulisati na metar i frtalj širokim (ili uskim) trotoarima i biciklističkim stazama u ulicama poput Radićeve, M. Gorkog, Đure Đakovića, Segedinskog puta, do i od Palića…, zašto ne bi mogli i u bivšoj Kidričevoj, u kojoj je Korzo bilo isklučivo u večernjim satima, a pre i nakon toga frekventna saobraćajnica? S tim što bi se u sadašnjim uslovima vozila kretala po striktno utvrđenom „voznom redu“… .

  13. Milenija kaže:

    Kulturni evropski gradovi svuda prave staze za bicikliste i popularišu biciklizam, a mi smo i u tome divljaci. Zašto uvek nepogrešivo biramo najgore rešenje?

  14. Jedan iz grada kaže:

    Ponovo biciklisti okrivljeni. Ruku na srce, razmislite da li imate rodjake i prijatelje koji se jedino biciklom mogu kratati jer nemaju druge mogucnosti? Pitajte ih kuda voze i na koji nacin? Razmislite samo o tome, kad grdite ili kritikujete bicikliste, kritikujete i neke od svojih poznanika pa cak i prijatelja ili rodbinu. I treba kritikovati nepravilno ponasanje, ali ima to i kulturniji nacin, ipak smo svi mi ljudi, pa cak i oni koji donose odluku o montazi pokretnih stubova. Oni sigurno ne gube vreme da citaju ove komentare. Velika grupa ljudi moze mnogo stvari da dostigne, ali ne sa gore vidljivim komentarima.

  15. Ego kaže:

    Pešačka zona je PEŠAČKA zona. Niko osim pešaka ne može da se vozi. Izuzetak su bicikli sa pomoćnim motorom koji ne idu brže od 6km/sat. Kako to još nije jasno izuzetno „inteligentnim“ komentatorima i građanima uopšte. Nigde u svetu nije dozvoljeno da u pešačkoj zoni voze bicikli osim ako tako nije označeno.
    Nikad nije ni smelo, niti će smeti. Samo zato što policija ne sankcioniše bicikliste, većina ni nema pojma da tamo ne možeš verglati 30 na sat. Deca trče, pešaci imaju osećaj sigurnosti. Slalom za slalomom se može videti svaki dan na Korzou.
    Pre nekog vremena, pešački prelaz kod Jadrana, taksista prolazi polako preko pešačkog kada nailazi biciklista sa Korzou, vergla bar 30 na sat. Protera na pešački bez zaustavljanja i gledanja, ovaj vozač zakoči, kada biciklista, klinac neki, siđe sa bicikle i počne histerično da viče „Ovo je pešački majmune !!“ Taksista stane pored, izađe i zafijuči mu šamar da su mu slušalice otpali sa glave. Ovaj počne da histeriše kada, tras, još jedna vaspitna. Zaista su ova dva šamara bila možda jedina vaspitna mera koju je dotični mladić u životu dobio.
    Bio sam svedok, kola sam bio iza. Biciklisti su najgora sorta u saobraćaju. Mnogi su samo zato živi jer vozaći paze na njih. Stotinu primera svaki dan.

  16. Ombre kaže:

    Staza za bicikliste obavezno!!!

  17. pantic kaže:

    Ego
    U pravu si skroz, u saobracaju su a nemaju pojma ili mozda neki imaju a voze sa vecim pravima nego vozaci s polozenim ispitima…

  18. SANDOR kaže:

    Istina je moj tata nje 20 godina bio sudija za prekrsaje ali tako udarno vozi biciklo da placem…mene obucio na strogi saobracajni red a on da to BOG nije video…samnom se desilo da ujutro u 5 izasla sam na kapiju i samo me B ocuvao da prolazi na mene jedna luda biciklista koja je trotoarom vozi sa 50 km/h…istina je da naj opasmija sprta…nazalost

  19. Herkulovi stubovi kaže:

    Stubovi koji se u vodu potapaju, su potapajuci stubovi
    Stubovi se u zemlju spustaju, su spustajuci stubovi.

  20. Takodje kaže:

    Da li ce se dostavna vozila za Beogradjanku i radnje i kafice iz Engelsove ulice(citaj vozne ulice) snabdevati takodje kroz pesacku zonu(citaj Korzo) ?

  21. Sima kaže:

    @Herkulovi stubovi
    Kad nisi siguran, pitaj google!

    Probaj da ukucaš „potapajući stubovi“ i „spuštajući stubovi“ u pretraživač, pa probaj da provališ koji izraz se upotrebljava za ovu napravu…

  22. Megatron kaže:

    Ja uvek vozim bajs po Korzou. Ako mogu dodjos BG tablice onda mogu i ja. Ali uvek idem sporo da ne triggerujem pesake. A kad vidim pandura, samo skrenem u koji pasaz.

  23. !% kaže:

    ..ofarbajte 2 trake crvenom bojom i resena stvar..

  24. lgbtpopulacija kaže:

    Kuda sad trenutno da idu biciklisti kad im se jos ukida staza zbog levih skretanja u ulici Maksima Gorkog? Da li to znaci da ako zelimo od Katedrale da stignemo do Shopija moramo ici preko Majsanskog mosta? Sram vas bilo! Sto ne pogledate kako su stvari uradjenu u gradovima koji stvarno vode racuna o svojim gradjanima. Ne trebate ici daleko mozete uporediti vec sa Ljubljanom.

  25. Megatron kaže:

    @lgbtpopulacija

    Ko je iz Subotice taj ce bez problema naci put.

  26. ČINJENICA kaže:

    S jedne strane pare se troše na pomodne skalamerije, a sa druge navodno nema sredstava, niti volje upravljača puta, pa bila to bivša Direkcija ili, pak, „Vojput“, da sanira oštećenu bankinu u nivou Druge kasarne, preko puta „Metroa“, koja je već dve godine potencijalna opasnost. Biće, nije da neće, ali po starom, ne i dobrom običaju, tek kada neko, da ne čuje zlo – nastrada!?.

  27. ZlajoSu kaže:

    Ovo više nije Korzo ! Kad se setim samo pre 15-ak godina sve je vrvilo od ljudi, kafići , bašte…. A sad samo banke i kockarnice.
    Za koji kurac da branimo autima da se kreću kad ljudi ni nema. To što prodje dnevno tamo je šaka jada.

OSTAVITE KOMENTAR