Novi izborni predmet Primenjene nauke zamenio je eks katedru praktičnim radionicama i studijskim posetama tokom kojih učenici na zanimljiv način mogu da vide kako se nauka primenjuje u praksi.
Šta sve možemo da saznamo iz prošlosti na osnovu fragmenata grnčarije, kako odrediti starost arheoloških nalaza, kako ih konzervirati, a kako prepoznati tehnike izrade naših predaka. I na kraju, kako parče keramike priča priču o životu predaka – pitanja su za učenike subotičke gimnazije na koje su odgovore praktično tražili zajedno sa arheolozima – konzervatorima.
„Napravljena je jedna publikacija „Mala škola arheologije“ u kojoj mi pokušavamo da na jedan popularan način približimo i prilagodimo arheologiju široj javnosti, a pre svega toj nekoj školskoj deci“, kaže arheolog konzervator Neda Mirković Marić.
Mala škola arheologije fragment je novog izbornog predmeta posvećenog primenjenim naukama. Pored praktičnih radionica, učenici u sklopu ovog predmeta imaju i posete institucijama gde takođe mogu da vide primenu nauke u praksi.
„Bili smo nedavno u jednoj instituciji gde smo se upoznali sa energetskom efikasnošću, gde smo videli funkcionisanje rada solarnih panela i upotrebu recikliranih izvora energije, ići ćemo u muzej gde ćemo se upoznati sa nekim drugim veštinama“, dodaje profesor Zoran Nagel.
Časovi na srpskom i mađarskom realizuju se u sklopu prekograničnog projekta „Zajedno za zajedničku budućnost i zajedničko kulturno nasleđe koji Međuopštinski zavod za zaštitu spomenika realizuje sa Muzejem Ištvan Tir iz Baje u Mađarskoj.
RTV