Modernizacija željeznice

Po obimu rada, subotičko železničko čvorište je najveće u zemlji. Pred velikim brojem privrednika, danas je u regionalnoj privrednoj Komori održan sastanak sa visokom delegacijom Železnica Srbije na temu rada železničkog čvora u Subotici u segmentu transporta roba, usluga i putnika, i stanja u kojem se nalazi. Privrednici su zahtevali, a funkcioneri obećali modernizaciju čvorišta.Prosečna starost lokomotiva i vagona „Železnica Srbije“ je 38 godina, ispravno je 3.450 vagona, 90 elektrolokomotiva, 51 dizelka. Prosečna starost magistralnih pruga u Srbiji je 34 godine, a u Vojvodini je veliki deo pruga još stariji, sa veoma visokim stepenom dotrajalosti. Na samo 2,5% mreže dozvoljene su brzine 100-120 km/čas. Stoga i ne čudi da je samo u prošloj godini otkazano skoro 6.000 polazaka zbog čega su na gubitku i privreda, zbog visoke cene transporta drugim vidovima saobraćaja, ali i građani – zbog visoke cene krajnjeg proizvoda izazvane visokom cenom transporta.
I za građane i za privredu Železnice su najjeftiniji vid prevoza, tj. Transporta. Prošle godine je sa ovog područja prevezeno preko 860.000 putnika i preko 220.000 tona tereta. Te brojke bi bile i veće da se u železnice Vojvodine godinama nije, ili se vrlo malo ulagalo, kada je reč o održavanju železnicke infrastrukture i o voznim sredstvima. Svaka garnitura rukovodilaca obećavala je ulaganja, pa tako i ova poslednja koja obećava sanaciju postojeće infrastrukture.Zajednički imenitelj Železnica i Subotice je i fabrika Vagona „Bratstvo“. Iako najavljena, danas nije realizovana poseta visoke delegacije železnica ovom preduzeću koje je nakon podržavljenja uposleno na poslovima remonta oko 100 vagona, a u fabriku je stigla i nova garnitura od 125 vagona koji su takođe zreli za remont. (izvor RTV YUECO)



KOMENTARI

  1. Markes kaže:

    Predlažem vam da ne pišete vesti o Železnicama Srbije jer VEST kao pojam podrazumeva nešto novo, a u Železnicama nema ništa novo još od 1918. godine. Isto to važi i za RPK Subotica. :D

OSTAVITE KOMENTAR