Očekuje se da „Lidl“ spusti cene desetak odsto

Za početak, kod nas se očekuje da pomenuti trgovinski lanac spusti cene desetak odsto, kao i da zauzme tržini udeo oko sedam odsto. Od te konkurencije najviše treba da strepe manji trgovinski lanci. „Lidl” će na domaće tržište doneti i potpuno novu filozofiju poslovanja u trgovini.

O tome šta očekuju od dolaska tog lanca predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović kaže:

Nadamo se da će se dogoditi isto što i u okolnim zemljama kada je „Lidl” ušao na tržište: cene su pale od deset do 20 odsto, navodi Papović i dodaje da bi to bilo odlično.

Šta je pak to novo u njihovom radu i u čemu se njihova poslovna filozofija razlikuje od drugih?

„Lidl” je deo „Švarc grupe”, koja je lider maloprodaje u celoj Evropi, kaže dr Slobodan Aćimović s Ekonomskog fakulteta u Beogradu.

Kako dodaje, to znači da imaju unificirani sistem rada, prodajni objekti su iste veličine.

„Lidl” nudi dosta uzak asortiman, broj brendova u njihovoj ponudi je limitiran. To znači da imaju jaku nabavnu snagu, kako se to stručno kaže. Oni od dobavljača naručuju veće količine robe i po tom osnovu dobijaju niže cene. Mislim da će oni, čim otvore vrata, napraviti malu pometnju na tržištu, a potom sve veću, kaže dr Aćimović.

Koliki tržišni udeo će uzeti ta trgovačka kuća? Komisija za zaštitu konkurencije je procenila da će to biti između pet i sedam odsto. Dr Aćimović objašnjava da je to dosta skromna procena. On očekuje da će oni već naredne godine osvojiti deset do 12 odsto tržišnog udela i nastaviće da se šire. U 2020, kada kod nas budu imali 20 objekata, proširiće se na 15 odsto tržišta.

Po mišljenju dr Aćimovića, oni su najveća konkurencija lokalnim trgovinskim lancima.

Mini-marketi, komšijske radnje, tu gde se ide da se kupi hleb, mleko, neće biti ugroženi. U „Lidl” se, kao i u druge hipermarkete, ide u velike kupovine. Oni svoju zaradu ostvaruju preko nižih zaliha i većeg koeficijenta obrta. Teško im je parirati. Lanci koji kod nas rade verovatno će i sami sniziti cene. Velikima je to lakše, a malim lokalnim će biti teže da to učine, navodi on.

Dr Aćimović kaže da su oni kupcima privlačni uprkos skromnijem asortimanu od konkurencije jer oni nude robu za svačiji yep. Recimo, ako je u pitanju čokoladni krem, imaju tri u ponudi. Prvo nude one skuplje italijansog porekla, pa po srednjoj ceni domaće i još jedna proizvod izrazito jeftiniji, namenjen kupcima najplićeg džepa. Cene poznatih gaziranih pića „kola” tipa kod njih su upola niže nego kod nas.

 

Dnevnik



KOMENTARI

  1. Realni (Jedini pravi Realan original) kaže:

    Očekuje se i da Fake komment, Fremdarbeiter, Tajna Loža, Nerealni, Lajčo, Stark Mark, Logika, Sara, maglocistac, Savannah, Mladen, Irealan i ostali svim silama podrže (njihov) Lidl.

  2. B/W kaže:

    Nadji neki posao covece! Svaku vest moras da komentarises

  3. Realni (Jedini pravi Realan original) kaže:

    A što se moje misli na ovu temu tiče, tako to rade Austrougari i Vajmarska republika, vođeni rukama masona. Prvo vam poplave tržište njihovim proizvodima, pa dignu cene, pa onda dolaze kao spasioci. Prozreo sam ja njih. Ni jedan mason 33 stepena se ne može meriti sa mnom. Ja sam svoje znanje i mudrost oštrio čitajući zabranjene knjige, a svoje nadljudske sposobnosti kritičkog mišljenja razvijao posmatrajući mentalne masturbacije svoga oca u detinjstvu.

  4. belial kaže:

    Cuj ovog botinu a sta je onda tvoje? ovi deraci koze miskovic i kompanija? Prosetaj malo po komsiluku i uporedi cene.

  5. Sojic kaže:

    Fali nam DIS

  6. Svetac kaže:

    Dućan ko dućan,cesto sam u pravom lidlu(germanskom)! Peny,netto,real…,sve je to isto svako ima svoj krug kupaca!
    Eto kod nas je sada akcija,dajte narodu hleba i igara. Reality,pa malo trzni centri a pozadina svega radni logori i ko zna sta sve!

  7. Logika kaže:

    Kazu da konkurencija ozivljava trgovinu. Trgovac moze biti konkurentan ponudom i cenom. Naravno oni u Lidlu nisu cekali da ja dodjem i da im to kazem. Lidl je jedan lanac samoposluga u diskont segmentu sa pristupacnim cenama u odnosu na kupovnu moc u Z. Evropi. Kakav ce biti odnos izmedju cena u Lidlu i kupovne moci u Srbiji preostaje nam da vidimo. Tek tada cemo moci govoriti o skupoci i jeftinoci. S time sto ce u pocetku najverovatnije biti reklamne cene, ili ce to biti barem delimicno, da se privuku musterije, a kroz neko vreme ce doci i pravi trenutak istine. Pravi svestan potrosac pazi sta kupuje, gde kupuje i po kojoj ceni kupuje. Samo onja ko pazljivo preti kretanje ponuda i cena na celokupnom trzistu koje mu je pristupacno i ko stalno uporedjuje i kupuje tamo gde je najoptimalnije, moze eventualno da ustedi neku paru ili za svoj novac dobije vise robe nego negde drugde.

  8. Realni (Jedini pravi Realan original) kaže:

    @Logika @Lajco alias @fake_comment alias @maglocistac …

    Evo ga kao naručen. U službi svojih austrougarskih gospodara. Došao da da zatire moju mudrost nakon što je završio sa dezavuisanjem. Naravno, opet, bez i jednog argumenata.

  9. Stvarno Realni (Jedini pravi Realan original) kaže:

    Evo ih! Logika, Fake komment, Fremdarbeiter, Tajna Loža, Nerealni, Lajčo, Stark Mark, Sara, maglocistac, Savannah, Mladen, Irealan… brane nemački Lidl i izlivaju prljave reči iz poganih usta na svakog ko smeta interesima onih od kojih su postavljeni. Takvi su sem verbalnog spremni i na fizički atak, do neutralisanja. Uzgred, samo prvi komentar i ovaj koji čitate su moji, ostali ne.

  10. Bankar kaže:

    SPASENI SMO!!

  11. ludom radovanje kaže:

    Videćemo ponudu piva. Tu mogu biti neke novotarije. Ostalo i nije tako važno.

  12. Realni (Jedini pravi Realan original) kaže:

    Ipak bi hteo da se izvinem za ove izlive nebuloza od jutros, nadam se da me ne shvatate baš tako ozbiljno. Na treningu umetničkog klizana otupele mi sličuge, pa sam metroom morao da se vozam 7 stanica da nađem lika koji popravlja ključeve jel znam da on ima brusilicu. On je naoštrio sličuge za čistog keca (to je ovde najveća ocena), a usput sam svratio i u lokalni LIDL da pokupujem šta mi treba, međutim opet me uhvatila žuta minuta takozvana, jer mi omiljena Haribo kisela guma više nije na akciji.

  13. Zulu kaže:

    Ima nekoliko web stranica koje pogledam svako veče, vi ste jedan od tih. Ali iskreno… Ako ne prestane ovo se realnima, još više realnima, realnim, majkom od realnog, realizmom prokteklog od realnog, itd… ja odoh odavde. Bilo bi mi žao, ali ovo je stvarno nonsens.

  14. Realni (Jedini pravi Realan original) kaže:

    @zulu

    Pa idite ako vam se ne sviđa moje raskrinkavanje istine, takvi kao vi idu jer ne mogu da podnesu istinu.

  15. marco kaže:

    @Realni (Jedini pravi Realan original)

    Ti li si /S/afete ??

OSTAVITE KOMENTAR

+ 61 = 63

IMPORTANT! To be able to proceed, you need to solve the following simple math (so we know that you are a human) :-)

What is 10 + 8 ?
Please leave these two fields as-is: