Pri kraju radovi na pruzi Subotica–Senta

Radovi na pruzi Subotica–Senta su pri kraju, i radnici upravo nasipaju kamenom deo pruge kod Sente. Prema prvim planovima, radovi na obnovi ove preko sto godina stare pruge trebalo je da budu završeni krajem prošle godine, a novi rok je bio kraj juna. Ipak i pored probijanja rokova, u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u odgovorima  prosleđenim „Politici” kažu da planirani troškovi od 2,5 milijardi dinara neće biti prmašeni u ovoj investiciji.

„Radovi na pruzi Subotica–Senta su pri kraju u celoj dužini deonice od 38,5 kilometara. Radovi na rekonstrukciji pruge Senta–Subotica traju malo duže zbog vanrednih okolnosti prouzrokovanih pandemijom virusa kovid 19”, stoji u odgovoru ministarstva.

Radovi na obnovi pruge Subotica–Senta započeli su prošlog aprila i moglo bi se reći da je to bio i krajnji momenat za ovu investiciju, jer je reč o pruzi izgrađenoj 1889. godine, i poslednji put obnovljenoj dvadesetih godina prošlog veka. Punih sto godina u ovu prugu nije ulagano, te je ona po železničkim merilima četiri puta nadživela svoj funkcionalni vek koji traje od 25 do 30 godina.

To se jasno osetilo i pri svakom putovanju ovom deonicom, jer su se vozovi kretali brzinom od 10 kilometara na sat. Nakon obnove, pruga je predviđena za brzine od 80 kilometara na sat i za osovinsko opterećenje od 22,5 tona umesto dosadašnjih 16 tona.

Na pružni pravac između Subotice i Sente polažu se šine koje se vade prilikom rekonstrukcije pruge Beograd – Novi Sad.

„Šine su kompletno položene, a za rekonstrukciju ove deonice korišćeni su velikim delom pragovi i šine sa deonice Beograd – Novi Sad, brze pruge Beograd–Budimpešta koja je u fazi rekonstrukcije i modernizacije. Operativna brzina vozova na rekonstruisanoj pruzi biće 80 kilometara na čas, a za teretne vozove 60 kilometara na čas. Osovinski pritisak je 22,5 tone,  čime je omogućena maksimalna iskorišćenost u kargo saobraćaju”, stoji u odgovoru ministarstva.

Ova pruga ima veliki značaj za stanovništvo severne Bačke i Banata i prvi put su zbog ove pruge lokalne samouprave – Subotica, Senta, Kikinda, Kanjiža i Čoka – potpisale ugovor o sufinansiranju prevoza na ovoj relaciji.

„Ovo je za sada jedinstven i jedini sporazum ovakve vrste u Republici Srbiji. Završetkom rekonstrukcije pruge stvaraju se uslovi za, po potrebi, povećanim brojem polazaka i boljim opsluživanjem građana koji su zainteresovani za ovaj vid prevoza. Svakako, u kreiranju reda vožnje u razgovorima sa predstavnicima lokalnih samouprava će se pokrenuti obnavljanje ugovora o sufinansiranju ove vrste prevoza”, kažu u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Na ovoj deonici obnovljena je i železnička stanica u naselju Orom u opštini Kanjiža. To je za sada jedina železnička stanica koja je obnovljena u okviru obnove pruge. Reč je o tipičnoj staničnoj zgradi sa početka 20 veka. Robert Leko, predsednik Saveta mesne zajednice Orom, kaže nam da je zgrada bila u veoma lošem stanju. Sa radovima na pruzi, na objektu je zamenjen krov, urađena njegova sanacija i krečenje kako bi železnička stanica zadržala svoj prvobitan izgled.

 

Politika



KOMENTARI

  1. Anonimni kaže:

    Radovi na toj pruzi su prekinuti pre oko pola godine i još ne vidim da su nastavljeni.
    Od aprila do kraja godine 2019 trebalo je da bude zamenjena pruga od oko 40 km što je neverovatno dug rok al ajd…Činilo se da je ostalo još malo a onda je napušteno. Moglo bi brzo da se završi kad bi se radnici i mašine vratili.

  2. @nostalgija88 kaže:

    Radovii kao prvo nisu zbog Covida obustavljeni,nego zbog manjka tj nedostatka materijala,kao npr kamenja koje se čekalo mesecima

  3. Trovach kaže:

    @@nostalgija88…Mogli su nasipati kamenje od brobijanja tunela od Subotice do Sente 😉

  4. amacak kaže:

    bio sam neki dan u senti, radi se od gornjeg brega do sente. stanica u senti još nije ni pipnuta, izgleda potpuno napušteno.

  5. Anonimni kaže:

    @nostalgija88
    Meni su železničari isto to rekli da je ponestalo materijala. Putni prelazi takođe nisu urađeni niti se ko toga laća.
    S obzirom da je glavni zadatak te pruge da preuzme saobraćaj kad se zatvori ona Novi Sad – Subotica i da je sve to deo tog velikog projekta, onda zabrinjava ovoliko kašnjenje na jednom sporednom delu tog posla. Sve govori da će ta pruga za Budimpeštu još duuugo da se mrcvari.

  6. @nostalgija88 kaže:

    Anonimi!
    U pravu ste.Najava zatvaranja pruge Subotica-Novi Sad,krajem godine,a što se tiče saobraćaja sa mađarskom,koliko znam Orban je ponudio par vozova u toku dana ali su naši odbili…U svakom slučaju,najgore prolaze putnici a i radnici Subotice. Masovno primaju iz južne Srbije,dok za subotičane..ko zna!

  7. Železničar kaže:

    Još samo da nađu koge će, šta i čime prevoziti, pa može neko „odozgo“ da dođe i preseče vrpcu.

  8. adkersu kaže:

    Raspišite izbore, biće kamenja, a nestaće i Covid. Živele brze pruge Severne Bačke!

OSTAVITE KOMENTAR