Simonović: Modernizacija pruge Beograd-Budimpešta prioritet

Generalni direktor "Železnica Srbije" Dragoljub Simonović izjavio je da je angažovanje domaćih firmi na modernizaciji pruge Beograd – Budimpešta prioritet za srpsku privredu, jer je ta investicija vredna 1,5 milijardi evra.

 

Simonović je o modernizaciji te pruge juče razgovarao sa predstavnicima kineske Eksim (Exim) banke i Mađarskih državnih železnica (MAV).

pruga

Kako su saopštile "Železnice Srbije" sastanak trilateralne radne grupe bio je pre svega tehničkog karaktera, a kineska strana je imala priliku da se upozna sa postojećim stanjem železničke infrastrukture na delu trase koji prolazi kroz Srbiju.

 

"Angažovanje domaćih firmi ni u kom slučaju ne znači da neće biti angažovane i kineske firme, samo je bitno pronaći pravi model za saradnju", rekao je Simonović.

 

U saopštenju se dodaje da Eksim banka, kao državna banka Kine, uviđa potencijal i značaj modernizacije tog železničkog pravca za Srbiju i Mađarsku.

 

"Zajedničko učestvovanje predstavnika obe države u razgovorima sa Eksim bankom predstavlja dobru polaznu osnovu, i uverena sam da smo na dobrom putu ka ostvarenju tog projekta", izjavila je zamenica generalnog direktora za povlašćene kredite Eksim banke Huihong Gong.

 

Ona je ocenila da je donošenje studije izvodljivosti, za deo trase od Beograda do državne granice sa Mađarskom, osnova za dalje razgovore, i da je potrebno intenzivirati aktivnosti radi što ranijeg završetka tog posla.

 

Gosti iz Kine ukazali su na uspešne primere saradnje sa kineskim kompanijama koje su u Srbiji učestvovale na projektima izgradnje drumske mreže i mosta Zemun-Borča, i izrazili uverenje da bi se ta saradnja mogla proširiti na domen železničke infrastrukture.

 

Železnice Srbije navode da je s obzirom na važnost i specifičan karakter projekta, bitno da o tome prvo bude doneta odluka na državnom nivou između predstavnika srpskih i kineskih vlasti.

 

Pruga Beograd-Subotica građena je od 1882. do 1884. godine, a poslednji remont urađen je 1980. godine. Samo je 2005. godine iz kredita Evropske investicione banke remontovano 14 kilometara pruge Čortanovci-Petrovaradin.

 

Taj projekat je prvi na listi prioriteta kada je reč o železničkom saobraćaju u Master planu za saobraćajnu infrastrukturu u Srbiji od 2010. do 2027. godine, koji je usvojio Nacionalni savet za infrastrukturu.

 

BETA



KOMENTARI

  1. Anonimni kaže:

    ,,Pruga Beograd-Subotica građena je od 1882. do 1884. godine, a poslednji remont urađen je 1980. godine. Samo je 2005. godine iz kredita Evropske investicione banke remontovano 14 kilometara pruge Čortanovci-Petrovaradin. ,,

    Cekanje 100 godina i jos 35 bonus… Sramota!!!  Koliko moramo jos cekati?

  2. zorandjala kaže:

    Kada je pravljena elektricna pruga radjena je nova drenaza novi sliperi nove sine znaci nova pruga trosene su pare za popravke od kad je demokratija nije radjeno nista e to je istina ovo sto ti pises odnosi se na prugu kroz banat tamo od kralja Petra nije radjeno nosta sem kradje novca za remont .Zeljeznica je dizala pare po sistemu lako cemo a kad je to presusilo mrka kapa verujem da devedesetih godina nisu znali gde im je devedeset posto vagona takvi ljudi nisu za pomoc .Cast postenim radnicima koji su samo zloupotrebljeni za mucke.

  3. Pametnjaković kaže:

    Baš me interesuje da li će ova tema o brzim prugama Srbije biti i dalje aktuelna posle 16-og marta 2014. kada već budu prošli izbori.

    Imam utisak da se priča stalno ponavlja, jako davno je ona ispričana, a srpske pruge su iz godine u godinu u sve lošijem stanju.

    http://www.youtube.com/watch?v=dtDKNJDr8oU

  4. Petar.SU kaže:

    Ajd i to da vidimo..

OSTAVITE KOMENTAR