Tokio BBQ

Tog davnog leta 1990. jedna strina se za ručkom raspitivala: „Di ste kupili ovaj KEČAG?“

„U DISKONTU!“ rečeno joj je glasno.

A ona ponovi: „DISKO?“

Taman je strina naučila šta je to disko, a već je u našu svakodnevnicu ušao pojam diskont. Te godine se svaka druga radnja prekrstila u diskont, ili je barem nalepila na izlog ovu reč. Sedam-osam godina kasnije, pojavio se u Subotici prvi natpis SALE da bi do danas to bio uobičajen natpis na trgovinama. Čak i prodavci nekretnina znaju da na kuću okače SALE. Jedna naša sugrađanka je na test pitanje odgovorila da je to sigurno sala za svadbe i proslave.

Nisu to jedine strane reči koje su postale sveprisutne a stariji ih ne razumeju. To je verovatno zato što se oglašivači ni ne obraćaju njima. Ko ne zna šta je „retail park“ taj nije ni pozvan u njega. Ne zato što ne zna engleski već što postoji pretpostavka da ima premalenu penziju.

U kvartu Tokio je otvoren istoimeni restoran, i uz naziv stoji BBQ. Lepo uređen novi restoran targetira svoje potencijalne goste i naslućuje da bi natpis pečenjara, roštiljada, ražnjići i slično, bio u raskoraku sa moderno oblikovanim enterijerom.



KOMENTARI

  1. Subot'čan kaže:

    Dobro izgleda. Taj lokal je bio baš zapušten od kad ga je napustio Gomex. Šteta što taj objekat izgleda nema jednog gazdu, nego svako sređuje (ili nesređuje) svoj deo. A prostor je baš dobar, na dobrom mestu…

  2. Istina... kaže:

    Antisistem u svom najizrazitijem elementu. Niti mesto ima veze sa Tokiom niti je domaći roštilj „barbikju“ (BBQ) niti je lokal adekvatan takvoj vrsti delatnosti. Ali šta očekivati u Antisistemu u kom se kvalitet (talenat, ideje, znanje, stručnost, rad, pozitivni rezultati) nipodaštava, vređa, ponižava i uklanjaja. Sve je to kao na piletu sisa. Ali da ne „pametujem“. Putuj, Igumane! U propast.

    Pošto ne piše da je sadržaj sponzorisan, mada deluje na „advertajzment“ („naša“ lepa reč) možda se suvisli komentar i provuče. Mada…

  3. Beogradjanin kaže:

    Istina
    Sve sto kazes je na mestu skroz. Tebe za gradonacelnika.

  4. stormwatch kaže:

    Nije li malo hrabro to sto u Tokiju ne postoji vise ni jedan market ili se varam? Prvi SALE znak okachio je Price Cutters 1990 godine. Rostilj u centru grada pocetkom i sredinom devedesetih bio je odlican na dva mesta….ako se jos neko seca leskovacke pljeskavice na terasi Hotela Patria, a dosta godina kasnije Bordo u pasazu na Korzou.

  5. Subot'čan kaže:

    @stormwatch
    gomex se preselio samo malo dalje.
    preko puta, na pocetku brace radica

  6. stormwatch kaže:

    @Subot’chan

    Hvala na informaciji. Ja ne znam od 2015 kako tamo stoje stvari. Mislio sam da je B market odnosno Gomex bio jedini u kraju jer je sve ostalo davno zatvoreno. Ali posto se Gomex samo preselio na drugu lokaciju (nadam se novu i sredjenu) onda nije kraj ostao bez marketa.

  7. Croat kaže:

    Na svakom stolu pepeljara konobar pusi brze sam izasao nego sto sam usao!

  8. zozon kaže:

    @stormwatch
    Pomerili su se samo 50 metara dalje u zgradu na ulazu nekadašnje Jugokože. Prostor je bolji nego ovaj u samom Tokiju. Inače me jako nerviraju ovi natpisi na engleskom kao da mi nemamo naših. Razumem da se neki stručni izrazi ne mogu prevesti, ali mi smo baš preterali (bek stejdž, stejdž, for sejl – namerno napisano onako kako se izgovara) izgubićemo naš lepi jezik.

  9. Filip kaže:

    Hrana odlicna, usluga takodje, nije zagusljivo. Najtoplija preporuka.

  10. weng chun kaže:

    Koce ici u japan daleko i skupo je u tokiju.

  11. stormwatch kaže:

    @zozon

    To je verujem ona nova zgrada na pocetku Brace Radica, ili??? Ona ulica iza Denisa je uvek izgledala ultra nesredjeno i zapushteno. Shto se tiche natpisa na engleskom jeziku, ja mislim da bi prvo roshtilj trebao biti kao na jugu a jezik na kom je napisano ime lokala, nije bitan….znaci ultra divan, sochan i neverovatan za male novce, beshe mi drug pre par dana u toj roshtljarnici tamo i rekao mi je da roshtilj izgleda nije na skari nego na gasu…enterijer mu je cool ali roshtilj bas i nije tako cool, a verujem mu posto je on expert…no, znajuci kakav roshtlji ima Subotica…to jest kakav nema, verujem da je i ovo bogato unapredjenje u ponudi koja tamo manjka…

  12. Radnička klasa kaže:

    Prognoza-neće dugo opstati. Neka nebude tako nismo zluradi. Okružnje je neatraktivno.

  13. Mica kaže:

    Srećno!!!

  14. Lazarus1Long kaže:

    U zadnje vreme niče dosta tih restorančića. Zaista podržavam ljude koji pokušavaju da pokrenu neki biznis, ali ja sam jeo možda u samo dva. Razlog je vrlo jednostavan…previsoka cena obroka, osim naravno ako nije neka akcija. Ali dobro to je moje mišljenje… nekom možda i nije skupo.

  15. Ja sam kaže:

    Ambijent je lep, usluga ok, a hrana nista posebno.

  16. dzoni kaže:

    prelep lokal!ali na zalost hrana ispod proseka!

  17. Gurman kaže:

    Problem današnjih vlasnika restorana je što otvaraju objekte bez iskustva. Ulažu velike pare u enterijer a pri tom nemaju znanje iz oblasti menadžmenta, kuhinje, marketinga. Nemaju svoje jedinstvene recepture, vizuelni indentitet i tako dalje. Sve u zadnje vreme što se otvara ili je klasičan roštilj ili pica što imate na svakom ćošuku. Problem je što sami vlasnici neće da učestvuju direktno u radu restorana već su samo investitori. Što bih ja sad platio ovde porciju ćevapa kad uzimaju gotovu smesu za ćevape koju mogu da kupim u mesari? Prilozi standardni kečap, majonez, luk…

  18. Istina... kaže:

    @Gurman

    Problem komunizma, a Subotica, Vojvodina, Srbija i Jugoslavija, u njemu su ceo vek, je taj da ubija talenat, znanje, iskustvo, rad i pozitivne rezultate. Umesto njih nudi samo prazne priče. „Drugovi i drugarice, mi ćemo ovako, mi ćemo onako… Niko kao mi! Mi smo sjajni, mi smo fantastični, mi imamo brilijantne planove, mi i mamo fenomenalne rezultate…“ a sve sam go ku*ac i sr*nje.

  19. Clueso kaže:

    @ Istina
    Oprostite gospodine ali komunizam nije kriv za neciju prirodnu i genetsku blesavost. To se narocito vidi iz vaseg tragicnog slucaja.

  20. Šaki kaže:

    Vrlo smešni komentari,niko nije kriv što su Suboticu pretvorili u banke a ljudi koji hoće da daju gradu neki novi ukus su kritikovani.Što se tiče naziva zašto je problem dati naziv po kvartu u kom se nalazi.Cena je korektna jer si u mogućnosti da kulturno sedneš u lokalu da pojedeš šta želiš da roštilja a ne da stojiš negde na ćošku sa hranom u ruci za istu cenu,a što se tiče ćevapa ako mislite da se kupuje gotova smesa varate se.A što narod kaže svako mesto ima svog gosta,nekom se dopada a nekom ne to je stvar ukusa.

  21. Stanovnik Tokija kaže:

    ODLIČNO MESTO – SVE PREPORUKE!
    Uredan lokal, dobar odnos cene i kvaliteta, ljubazno osoblje, odlična lokacija!

    Zaista ne mogu da se načudim količini negativnih komentara „dobronamernih dušebrižnika“. Očito je zanimanje „Subotički Hejter“ postalo veoma popularno…

    Samo hrabro „BBQ – Tokio“!!!!
    PS: iskreno se nadam da ćete uspeti da izbacite terasu.

  22. Arsen kaže:

    mesto je sa extra baštom i ponudom hrane… sredjen enterijer,za svaku preporuku..

  23. Ja kaže:

    Hrana loša, daleko od sarajevskog čevapa… ni blizu, bio sam video, jeo i nikad više… toplo ga Ne preporučjem

OSTAVITE KOMENTAR