Vozovi u Vojvodini jure 30 na sat

Србија је преузела обавезу према Европи да до 2020. заврши комплетан железнички Коридор 10, што значи електрификовану двоколосечну пругу за брзине до 160 километара на час. Још увек половина Коридора није припремљена за велике брзине, од двоколосечне пруге нема ни спомена, па се на појединим деоницама уводе такозване лагане вожње с брзинама до 30 километара на час. Ако је тако на коридорским правцима, није тешко одгонетнути шта се тек дешава на регионалним пругама које и грађанима и привреди живот значе.

.

У Војводини готово да нема пруге по којој возови иду пројектованом брзином. Посебно су проблематични правци Суботица – Нови Сад, Шид – Стара Пазова, Суботица–Сента, комплетна пруга Панчево – Зрењанин – Ново Милошево, Нови Сад – Оџаци – Богојево, Врбас–Сивац–Кула–Сомбор…

.

У суботичкој Секцији за инфраструктуру кажу да је, колико год да се труде да одрже ниво саобраћаја, из године у годину све теже. Ситуација налаже да се на многим деоницама и надаље смањују брзине и уводе лагане вожње. Набавка прагова и шина је отежана, испорука касни, а без основне инфраструктуре нема ни говора о напретку, упркос томе што Војводина има богату и дугу железничку традицију.

.

На прузи Суботица–Сента годинама није било значајнијег улагања, иако је веома фреквентна јер повезује север Баната с делом Бачке. Производи Метанолско-сирћетног комплекса из Кикинде овим правцем иду преко Суботице и Београда за Луку „Бар„. И индустрија у Сенти користи овај правац за превоз својих производа, а највише тамошња шећерана, као и лука у том месту. Њихови производи се преко Суботице превозе према Мађарској, Хрватској преко Богојева, Новог Сада и Београда ка другим дестинацијама. Проблем је што та пруга има мали осовински притисак од само 16 до 18 тона.

.

Због лоше пруге Кикинда–Зрењанин–Панчево–Београд компанија МСК је присиљена на то да цистерне вози алтернативним и дужим путем преко Сенте и Суботице, због чега мора да плаћа додатни износ за превоз. Ништа бољим пругама нисмо повезани ни са суседима, тако да се, на пример, од Суботице до Сегедина пругом дугом 40 километара вози чак два сата!

.

У оквиру програма прекограничне сарадње Србији је одобрена помоћ за бољу саобраћајну везу са суседима, има нешто кредита и за модернизацију унутрашње железничке мреже, међутим, све то је кап у мору огромних потреба, тешких око пет милијарди евра, за реконструкцију и изградњу брзих железничких пруга. Али, пара нема. Зато се недавно, приликом посете делегације кинеске интернационалне бизнис-групе нудио овај велики посао. Кинези су показали интересовање, баш као и пре неколико година за изградњу тунела кроз Фрушку гору, за коју је недавно кинески амбасадор рекао да није упознат с таквом могућношћу.

Izvor: Dnevnik



KOMENTARI

  1. PTDL kaže:

    Ma tužno je da se političari od II svetskog rata na bave ozbiljno željeznicom jer za vreme mandata u nedostatku sredstava ne mogu da naprave nešto značajno zbog potrebnih ogromnih sredstava.Međutim karakteristično je ipak da je rešenje za uvođenje laganih vožnji uvek na teritoriji Subotice i okoline dok čim napustite teritoriju Subotice vozovi ubrzavaju.Subotica je neka teritorija kojoj se ne pridaje posebna pažnja.Evo primera na pruzi koridora 10 od Subotice do Dimitrovgrada samo Subotica nema savremene signalno sigurnosne uređaje a sve ostale i najmanje stanice imaju.Napominjem da je iz evropske unije donirala sredstva za  ugradnju sign.sigurnosnih uređaja i na korak do puštanja u rad nedostaju sredstva.Mislim kada bi političari iz našeg regiona bar nešto o ovome znali i uložili truda da bi se situacija izmenila.Ovako do daljnjeg ostajemo srpska željeznička provincija sa očajnom infrastrukturom.

  2. darko kaže:

    Baš Lalinski, polagacko … 🙂

  3. ...... kaže:

    Ma, ubaci u trecu , pa nek izginemo!(„Maratonci…“)

  4. Vlada kaže:

    Pobednici vremena 😳

  5. mesab kaže:

    Koja crna obaveza do 2020.godine. Nećemo mi to ovim tempom ispuniti još dugo posle zadatog roka. Ko se seća 90 – tih godina prošlog veka beše se podigla ogromna propqagandna akcija realizacije projekta takozvanih „brzih pruga“. Mnogo vode proteče Dunavom od tih dana, i gde smo stigli tim „brzim prugama“ – do 30 km/h, a ušli smo u drugu deceniju 21.veka, bravo za entuzijaste!

  6. Bivsi kaže:

    Nema sta lopovluk !!! To je Srbija !!!

  7. dasHHa kaže:

    Osovinsko opterecenje od min 16-18 tona ima iole ozbiljniji put u inostranstvu a pruga mora min 5x vise da izdrzi.

  8. Korisnik kaže:

    Da li neko zna podatak, koliko je zaposlenih u Železnicama Srbije? Da li neko zna koliki je tamo činovnički aparat, kolike su im plate i šta rade? Da ne idemo dalje, pokušajte saznati koliko činovnika ima u Subotici. Ako je neko toliko glomazan i toliko para troši, pitam se kako onda može ostati išta za investicije. Ako je Velja Ilić kupovao onakve vozove za onoliko para a njegov bliski saradnik, bivši direktor, završio u zatvoru zbog milionske pronevere, onda se s pravom pitam, šta je sa svim onima ispod njih…? Naravno, baš njih briga kakva je pruga kada znaju da će im plata biti uredno isplaćena svakog prvog. Ujedno, zelim uputiti izvinjenje svim onim mašinovođama i pregledačima kola, kao i onim radnicima koji održavaju te iste vozove i pruge sa veoma skromnim sredstvima. Zbog njih, srećom, nemamo katastrofalnih nesreća.

  9. Fanky kaže:

    Ima ih oko 18600 stalno zaposlenih + nekoliko hiljada na određeno vreme po ugovoru.Prosecna zarada oko 45000,stim sto je raspon od 20000 do 100000 i više.

OSTAVITE KOMENTAR