Jurnjava po Korzou

Kada je Subotica 1985. godine u centru grada dobila pešačku zonu, nije bilo nikog ko bi mogao da prigovori. Svi su bili na dobitku, osim možda ljubitelji auto-moto sporta. Oni su izgubili poligon za svoja takmičenja koja su se održavala baš tu, na korzou i glavnom trgu. I današnji hipodrom je nekada bio trkalište za automobile i motocikle ali kružne trke jesu samo jedna od disciplina. Jurnjava subotičkim ulicama nije bila kao „24 sata Le Mana“ iako novinski naslov iz sedamdesetih tako opisuje svakodnevni saobraćaj na današnjem korzou.

„Ulica Borisa Kidriča, u kojoj se dogodila saobraćajna nesreća, postala je pista „subotički Le Man“, po ugledu na čuvenu stazu u Francuskoj. U ovoj ulici svakog minuta vreba opasnost, jer vozači putničkih i drugih vozila jure velikim brzinama…“

Povodom proslave oslobođenja Subotice održava se tradicionalni reli u organizaciji Auto moto kluba

U čast Dana žena održava se vojvođanski autoreli za pripadnice lepšeg pola. U generlnom plasmanu najbolja je Subotičanka Jelisaveta Mlinaček, koja je kao nagradu dobila pehar, tepih za pod automobila, presvlake za sedišta i navlaku za volan, sve od „Autoopreme“. Najmlađa učesnica Eržebet Varga dobila je orman za veš od preduzeća „Virag Balaž“, veteranka Marija Mačković dobila je paket od „Slovenijavina“ a poslednjeplasirana Agata Grujčić dobila je polisu za osiguranje života.

Karting

Lansky



KOMENTARI

  1. Pametnjaković kaže:

    E, za nas „motocikliste“ najinteresantniji je bio mali korzo, sa krivinom prema Somborskom putu.
    Tu smo sa friziranim APN-ovima i Poni ekspresima sa osam banki hvatali tu nesrećnu krivinu, onda je to još bio širok put, a ne šetalište.
    Jedino su prodavačice u prodavnici cipela Borovo i njihov šef imali dodatnog posla, jer je taj nesrećni izlog baš bio u putanji točkova motora, pa su često morali da nas vade iz izloga i da angažuju Ornament za zamenu stakla u izlogu.

  2. Megille kaže:

    Sećam se mog drugara ‘ Stamenija’ – (Stamenković) niko tako odvažno nije vozio u krivini ispred ‘Majmun placa’ sa svojim BMW R 25/ 2 motociklom, Zadnji točak zbog velikog nagiba motocikla više nije mogao pratiti taj nagib pa je proklizavao u horizontalnom smeru ,ali on je uprkos tome davao gas i ostao u ‘sedlu’ svog Bavarca iz 1953 godine…

  3. Kákonyi Zoltán. kaže:

    Jelisaveta Mlinaček je naša majka … porodica Kákonyi…

  4. Pametnjaković kaže:

    Veteranka Marija Mačković je pre dve-tri godine preminula, a sa mužem Pajom Mačkovićem su tada bili najstariji bračni par, slavili su 70 godina zajedničkog života.
    Čika Pajo sa 95 godina još uvek vozi auto, ja mislim da i po tome vodi rekord u Srbiji.
    U svakom slučaju, izuzetne osobe.

  5. easy58 kaže:

    U to doba se znalo kad se odmara i kad se druži a kad se radi tako da mi je potpuno nejasno zašto se zavaravamo da je „pešačka zona“ sa svim svojim namerama neka izvanredno dobra ideja, ograničava normalno snabdevanje lokala na korzi i otvara mogućnost kažnjavanja naroda od strane onih koji to rado čine jer je budžet uvek prazan. Sasvim je bilo u redu kad se korza zatvarala na određeni vremenski period perpodne i popodne pa su manje kršili to, ja se ne sećam da je na korzi neko pošto poto hteo da prođe kad je bilo vreme određeno za šetalište, što sad nije slučaj a nisu ni trebale neke žardinjere na otvaranje i povrh svega prodavnice su mogle biti snabdevena onako baš redovno doduše i imalo se novaca za to da se kupuje. pešačka zona dobro dođe sada lokalnim „uvek slobodnim besposličarima“ koji kvazi poslove obavljaju u birtijama sad popularno nazvanim kafićima ,picerijama itd. I što je najvažnije šetačima kerova koji baš moraju da zapišaju one žardinjere koju će kasnije da hvataju ono malo dečice koje roditelji puštaju da jurcaju po korzi. NEMA ŠTA BAŠ JE DAO OSEĆAJ SLOBODE ZATVOREN KORZO I PEŠAČKA ZONA, koja je više bez ijedne duše nego da je gužva, ljudima koji celi dan jurcaju od kafića do kafića da rešavaju svetsku krizu a onim administrativnim radnicima koji STVARNO rade nesmeta korza ni zatvorena ni otvorena za saobraćaj motornim vozilima. Ako ima neka priredba uvek postoji mogućnost isto kao i u stara vremena da se prereguliše saobraćaj za vreme trajanja iste!!

OSTAVITE KOMENTAR