Planirani tramvajski voz će Suboticu povezati sa gradovima regiona

Mađarska vlada planira da Segedin učini centrom regiona Južnog Alfelda. Tome između ostalog služi izgradnja mreže regionalnog tramvajskog voza sa Segedinom kao centrom. Investicija obuhvata i Suboticu. O tome je govorio poslanik Fidesa Janoš Lazar, vladin komesar zadužen za razvoj, portalu „Promenad“ iz Hodmezevašarhelja.

foto:szeged.hu

Lazar je rekao da je cilj izgradnje tramvajskog voza (tram-train) da se zajednice u regionu koje stagniraju podignu na nivo snažnih gradova srednje veličine, i ljudima ponude kvalitet života zbog kojeg vredi ostati u zavičaju. Važan preduslov za to je saobraćaj, jer ako lakše mogu stići do susednog velikog grada, gde će naći usluge koje im trebaju, onda ne moraju da se presele tamo. Lakši pristup i drugima čini privlačnim život u malom gradu. Političar je rekao da nije nevažno ni to da se električnim pogonom smanjuje i emisija štetnih materijala.

Linije tram-traina se, međutim, neće izgraditi samo na mađarskoj strani, nego bi povezali i Segedin sa Suboticom. To bi se desilo u prvom koraku, jer se investicije planiraju na širem nivou. Dugoročni cilj je izgradnja Južne pruge, koja bi povezala Debrecin, Bekeščabu, Segedin, Suboticu, Baju i Pečuj. Simboličnim povezivanjem Segedina i Subotice će izgradnja započeti sledeće godine, rekao je Lazar.

Komesar je nadalje savetovao mađarskoj vladi da hitno počne obnovu železničke pruge Budimpešta-Segedin, koja je u veoma lošem stanju. Cilj je da se razdaljina između centra Segedina i centra Budimpešte savlada za maksimalnih 1 sat i 45 minuta. Drugi važan projekat je povezivanje Debrecina i Segedina, pa je predlog da se auto-put br. 47 proširi na četiri trake. Janoš Lazar je naglasio: ubeđen je da je zalog razvoja zemlje u razvoju provincije, pa se politika mora okrenuti prema malim naseljima i tamo poboljšati kvalitet života, da bi se usporio ili zaustavio proces iseljenja.

Tehnologija tramvajskog voza je veoma interesantna, kako od voza postaje tramvaj, odnosno kako tramvaj može funkcionisati kao voz između naselja. Izgradnja tramvajskog voza u Segedinu će biti neka vrsta probe, jer ako se dokaže, može biti primer za reorganizaciju saobraćaja na periferiji Budimpešte, dakle nije slučajno da i Brisel i vlada podržavaju investiciju, rekao je političar.

Prema procenama bi tramvajski voz između Segedina i Vašarhelja učinio komfornim dnevno putovanje pet do deset hiljada ljudi. Investicija prilično dobro napreduje. Reč je o složenom tehničko-tehnološkom projektu. Vagoni se grade, 2020-e će biti isporučeni. Radi se na tome da na jesen 2021. krene saobraćaj, rekao je Lazar.

Deonica Segedin-Subotica tram-traina će se početi graditi nakon što bude gotova deonica Segedin-Hodmezevašarhelj. Važno je da se drže rokova, jer kada započne obnova pruge između Subotice i Budimpešte, planira se da se promet prebaci na liniju Subotica-Segedin-Budimpešta. Ako iz bilo kog razloga dođe do kašnjenja, pomerila bi se i obnova deonice pruge Beograd-Budimpešta.

 

(Erne Nemet/Vajma.info)

 



KOMENTARI

  1. avet kaže:

    A ja mislio da je tekst ove vesti pisao Žil Vern, onaj dasa što je pisao onu debelu knjigu koju smo imali za lektiru, knjigu “ 10.000 milja pod morem“.
    Biće, biće svega lepog, jednod lepog dana, a možda ni tada.

  2. Mikica kaže:

    Ovo nam je odavno trebalo. Nadam se brzoj realizaciji.

  3. Brane kaže:

    Odlična ideja.
    Daj Bože da stvarno bude nešto od ovoga.

  4. Meritor... kaže:

    Trlababalan…Naime sadašnji ministra SNS stranke Kern Imre – suvlasnik ‘CIMGASA’ još prije 30 godina kada je ušao a ‘mađarsku politiku’ govorio je o nekekakvim novim tramvajskim linijama u Subotici. Kasnije je glumio brze linije vozova između Palića i Subotici. Izgradio neki betonski peron kod rampe prema Zoološkom vrtu. Glumio putnika koji svaki dan putuje vozom od Palića do Subotice…nije dugo ‘izdržao’ taj ritam putovanja kao predsednik izvršnog odbora SO subotica ,pa je nedugo zatim svaki dan po njega iz Subotice službenim autom dolazio Čedo Hajder vozać opštinske uprave…

  5. Munemjea kaže:

    A voz sto ce povezivati beograd i pestu koji ide 600 km/h sad nestao projekat pojeli srbi pare?

  6. Anonimni kaže:

    do 2050-tih godina, ja vec hvala Bogu necu doziveti, i sada da se neko seti dobrog
    trolejbusa, nase ulice za ovo odgovaraju. Sve u istoj ravnini da svi ucesnici u saobracaju
    posle prolaska TROLEJBUSA mogu da nastave voznju. JOS NESTO proslu 2019.
    godinu pamtim po BRISANJU mojih komentara u rubrici STARI GRAD – zbog toga
    verovatno se gasi i moja saradnja. Ponekad cu navratiti, mozda i napisati jer neki
    me pamte kao – GRAFICARA – ALUGY HIRTID – DGY – vise kao ANONIMNI, ipak
    da se potpisem GYULA DIETRICH, ing.prof., Arhiv Dietrich Subotica.

  7. Deni kaže:

    Nebitno za vest, ali da si knjigu makar u ruku uzeo znao bi da je u pitanju 20.000 milja.

  8. adkersu kaže:

    Betonski peron kod rampe prema zoološkom vrtu izgrađen je na inicijativu tadašnjeg direktora zoo vrta Ignacija Tonkovića sa ciljem da se zbog blizine olakša dolazak školskih ekskurzija koji su u to vreme masovno dolazili šinobusima na Palić u obilazak zoo vrta. Početkom devedesetih izvođeni su neki radovi na obnovi ove pruge, ali to je bilo više krpljenje nego obnova. Tih godina par puta sam putovao verovali ili ne – vozom! – do Čačka. Presedanje za Čačak je bilo u Požegi.Čekajući na peronu, ugledah natpis na šinama koji mi je bio poznat sa palićke stanice još od pre „obnove“ palićke pruge – DIÓSGYŐR 1883! Pomalo iznenađen i radoznao, upitah jednog tamošnjeg željezničara od kada su postavljene, a od mi kaže doneli ih nedavno sa neke pruge sa severa Vojvodine !

  9. Ego kaže:

    @avet
    Lektira se zvala 20000 milja pod morem i nije bila baš debela. Stručnjak.

  10. Gligorije kaže:

    Extra, kad nece Vucic da gradi u vojvodini, nema veze ima ko hoce. A ni ne buni se kojot.

  11. avet kaže:

    @Deni
    @Ego
    Pa dobro, ako nije 10.000 milja u pitanju, već je „20.000 milja pod morem“ naslov te knjige, znači da je dvaput deblja nego što sam ja mislio.
    Ipak je knjiga debela.
    Bit svega je da bi mi subotičani svi jako voleli da imamo ponovo tramvaj, međumesni voz, itd, ali nažalost jedno su priče i maštanja, a stvarnost je nešto drugo, a ona je surova i bolna.
    Neko to prizna, a neko ne.
    Tu se samo govori o željama, planovima, ciljevima.
    6 meseci su gradili već izgrađeno parče puta od 150 metara da bi imali traku za prestrojavanje u levo.
    O čemu onda pričamo???

  12. PP kaže:

    avet izgoreo si,ne brukaj se dalje..

  13. avet kaže:

    @PP
    🙂

  14. Typograph kaže:

    Debljinu jedne knjige odredjuje vise faktora. Pre svega duzina teksta za stampu. Format na kojem se stampa, kvalitet odnosno debljina papira na kojem se stampa, i velicina slova koja se koriste za stampanje knjige. Tome treba dodati i kvalitet odnosno vrstu omota, da li je tvrd ili meki povez. Sve to utice na debljinu jednog stampanog proizvoda i naravno troskove njegovog stampanja.

  15. Zorica kaže:

    Normalno svi su komentari losi klasika suboticka nevidimo u ovome nista lose da li je realno verovatno nije ali nas nista nekosta ako naprave naprave ako ne ne ali netreba u tome videti nista lose

  16. Anonimni kaže:

    Daj boze da se setite ekoloskih prevoza…

  17. Anonimni kaže:

    Mic po mic i vojvodina vise ce da pripada madjarskoj nego srbiji …hvala bogu ….ako mi ne dozivimo dozivicev nam.deca bar ce bolje ziveti …..jel rec Vucic i Kosovo i Djokovic mi je vec jsko dosadno

  18. @muharem.com kaže:

    Ov aj projekat zblizava ljude u ovom prostoru bravo, b ravo i stvarno bravo za ovaj projerkat.

  19. Ruben kaže:

    @ Anonimni : Istina je ,neće da kaže narodu da Trianonski sporazum više ne važi. Njegovo važenje je bilo ograničeno na 100 godina 1918-2018…političari to znaju ,ali narodu to ne kažu. Sve se rada na ‘mala vrata’…

  20. Baja iz Versaja kaže:

    @Ruben
    Trijanonski ugovor i ceo Versajski poredak raspao se još tridesetih godina za vreme Hitlera. Onda je usledio Drugi svetski rat pa novi mirovni ugovori i granice, pa se sve to raspalo devedesetih i tako dalje. Može u budućnosti biti nekih novih podela i ugovora ali to neće imati veze sa Trijanonom.
    Lično bih voleo da između dve zemlje nema granica kao u ostatku Evrope.

  21. Istina... kaže:

    @“Baja iz Versaja“

    Nisi napisao ko je Hitler, čiji je, šta je radio, sa kojim ciljem. „Verovatno“ da bi zaštitio vaše prošle, sadašnje i buduće planove i projekte. Hoćeš o podelama u budućnosti?

    Vaš neuspeo projekat Sjedinjene evropske države (SED = EU) raspada se na pet do šest manjih regionalnih unija. Vojvodina nikada neće biti nezavisna, ona postaje teritorija Nove Austrougarske. Srbija trajno ostaje van svih evropskih i svetskih normi, pravila, propisa, formacija, organizacija, udruženja, unija… Sledi rat Evrope protiv Istoka tzv. Evropskom vojskom, kopiji NATO vojske. Međudržavnih granica će uvek biti, i država, jer bez njih nema podela, sukoba i ratova od kojih profitirate.

    Subotica trajno ostaje salašarska palanka. Jedan od centara salašarstva, zemljoradnje, stočarstva, neinventivosti, nekreativnosti, bezidejnosti, šrafciger indutrije, poluznanja, kvazi-kulture, palanaštva, pokondirenosti, malograđanštine… Sledi joj što zaslužuje, što sama sebi želi i radi veoma dugo.

    Cenzura gorko istinitih komentara dokazuje da ona na tom putu čvrsto stoji i da je na njemu ništa neće pokolebati.

  22. Dr sc. tro. Stormwatch kaže:

    „Debrecin, Bekeščabu, Segedin, Suboticu, Baju i Pečuj.“

    To je upravo nova osovina regije i tangenta u kojoj je Subotica sredishte, u tu osovinu mora se ulagati sav potreban novac da se infrastrukturno modernizuje po najvisim standardima.

  23. Gligorije kaže:

    Auuu koliko li puno onaj Istiniti pise kad se stalno zali na cenzuru a svaki peti komentar je njegov!!!

  24. Brat Zeldi kaže:

    Ovo je super vest, pozdravljamo ovakve ideje. Subotica na žalost trenutno nije na nivou gradova srednjih veličina u regionu a pogotovo zaostaje od sličnih gradova u Evropi. Ovo, ako se izgradi, će biti ogoroman korak ka sticanju standarda kakvog Subotica i Palić odavno zaslužuju. Zadnje vreme mi se napokon čini da Subotica, jest polako ali sigurno, postaje ono što treba da bude jer potencijala u ovom gradu ima, samo ga ozbiljni investitori i silne pare nekako uvek zaobiđu.

  25. NEŠKO kaže:

    Čitam (čujem) da su pohapšeni direktor i njegovi pajtosi zbog korupcije na -ugradnji ‘brze pruge Bg- Budimpešta. Neće po tome sudrći ni naši unuci dočekati pomenutu prugu.

  26. Weng kaže:

    Madžari što planiraju i uradice.
    Lepo piše kad pruga krene da se radi
    Budimpešta subotica.tad će pruga
    Subotica szeged biti glavi pravac.
    Pošto glupi pišu političke gluposti
    Šire mrznju a ne znaju šta se stvarno radi.isto se radi i od n.sada do subotice.kad se nešto gradi mora biti
    Neka obilaznica. Ns. Bečej.senta.subotica je već skoro gotova.tako se radi .
    Na kraju Subotica će biti mali centar
    Za železnicu.
    Od 2000-2012 nista se ovako nije
    Radilo sad se radi .
    Ovi lažovi su to isto govorili za
    Auto put pa su sve slagali.
    Narod vidi ko radi i gradi.

OSTAVITE KOMENTAR

2 + 6 =

IMPORTANT! To be able to proceed, you need to solve the following simple math (so we know that you are a human) :-)

What is 11 + 2 ?
Please leave these two fields as-is: