Prošlonedeljni sneg i izuzetno niske temperature su praktično označnili kraj ovosezonskih radova na većini gradilišta u Subotici. Na onim mestima gde se odvijaju grubi građevinski radovi poput kopanja, još uvek se radi, međutim tamo gde je potrebno betonirati, posao je zbog niskih temperatura za ovu godinu završen.
Decembarsku reportažu započinjemo objektima u Dragiše Mišovića. Pored ove godine izgrađene četvorospratnice, izliveni su temelji susednog objekta na uglu.
DG company, je u Blaška Rajića brzo nakon otvaranja gradilišta "izašao iz zemlje". Nakon betoniranja temeljne ploče, usledila je izgradnjom armirano betonske konstrukcije, prvog nivoa obejkta. Na koti prvog sprata, zbog niskih temperatura i nemogućnosti daljeg betoniranja, prestaju građevinski radovi za ovu godinu.
Više o samom objektu možete da pogledate na:
Projekat u ulici Blaška Rajića
Trenutni izgled gradilišta
Cenzarova višespratnica je spolja završena, pa je čak ispred objekta na ulici zasađeno i zelenilo. Trenutno su u toku završni radovi u zgradi, nakon čega će uslediti primopredaja stanova i to u narednih par dana.
Više o samom objektu i slikama unutrašnjosti možete da pogledate na:
Višespratnice u Prvomajskoj
Trenutni izgled objekta
U ulici Bore Stankovića, Merit-sistem je krenuo sa kopanjem temelja. Buduća petospratnica se nalazi na trasi Severnog bulevara i predstavlja četvrti višespratni objekat na toj trasi.
U Plitvičkoj ulici se nažalost nalazi napušteno gradilište objekta koji se već par godina gradi. Objekat je ugaonog karkatera jer se nalazi na trasi budućeg Severnog bulevara.
Na Aleji Maršala Tita, kompanija Merit-sistem uveliko završava nadogradnju. Trenutno se radi na spoljašnjoj fasadi, a pored spoljne biće urađena i fasada u hodnicima objekta.
Na uglu Tolstojeve i Žarka Zrenjanina, preko puta Nepkera, Vior je smanjio intenzitet radova na novom ugaonom objektu.
U Vase Stajića se nalazi gradilište koje uz gradilište u Blaška Rajića najbrže napreduje. Sa izgradnjom zgrade se došlo do poslednjeg nivoa, a po rečima radnika sa gradilišta, trenutno se rade cevi za dimnjake i postavlja se krovna konstrukcija.
Djomla sta mozes da nam kazes o tom bulevaru? (trasa duzina, projektovana cena, sirina-broj traka itd) Citah pre koji dan da je u NS otvoreno 2km bulevara, i da je on sa svim radovima ukljucujuci osvetljenje, pesacke staze kostao oko 600 miliona dinara. Dakle 3 miliona evra po kilometru. Da li je Subotica sposobna za tako nesto u narednoj deceniji?
deki nije to malo puno ? recimo da i polovina toga nije realna :/
Deki nesto ukratko o tome mozes da procitas na:
Severni bulevar
Projektovana cena ovog bulevara ne postoji, ali je ona svakako visa nego u NSu, jer je bulevar u NSu nastao na pruzi koju su Zeleznice Srbije ustupile gradu, a kod nas je potrebno izvrsiti ekspropijaciju kuca.
Drugo, grad nije sposoban da sprovede ovaj projekat. Nismo sposobni kroz njivu da proguramo put sa cetri trake (Y krak), a ne bulevar krozi naseljeno mesto.
Po mojim procenama, ovo se moze realizovati tek ako oba industrijska parka i Palic profunkcionisu punim kapacitetom. Tek ce onda priliv sredstava u budzetu grada biti na takvom nivou da ce Direkcija moci da planira i u etapama sprovodi ovaj ambiciozni plan.
Ono sto je trenutno zanimljivo je to da se u okolini bulevara grade objekti, koji su naravno prilagodjeni buducoj trasi istog. Ako bi se stanogradnja vratila na nivo iz 2008. kada je u Subotici dositgla vrhunac u poslednjih 20 godina, onda bi se taj deo grada opet aktivirao, pa bi privatnici izgradnjom zgrada sami formirali trasu bulevara, sto bi u mnogome pomoglo gradu.
A da smo eksperti u pravljenju nerealnih planova i projekata…
Neki stari neostvareni planovi u Subotici
Trenutno su veće sanse da Severni bulevar zavrsi u ovo rubrici nego u rubrici "Razvoj".
Aktuelna vlast bi mogla da prosiri put od Karadjordjevog puta pa sve do Arsenija Carnojevica. To bi bi bilo ostvarivo a ovaj ostatak je zaista na predugackom stapu. Takodje bi mogli da osposobe na adekvatan nacin trasu B. Rajica- D.Misovica, pa da se dobije dobra alternativa za Bajnatsku ili Kumicicevu. Ali opet Subotica u saobracajnoj sferi deluje izuzetno anemicno
I za jedno i za drugo se u potpunosti slazem sa tobom, a posebno sa ovim drugim jer tu saobracajnicu i sam cesto koristim. Dragise Misovica ima prostora za dve redovne trake.
Dekija za savetnika ministra prostornog planiranja! Mada je i gradskoj kuci potreban domacin…
Bilo bi interesantno sada napraviti paralelu sa 2010 i 2011 godinom !!!
Dobra ideja.
Inace sto se tice razvoja uskoro ce biti jedna novina na sajtu. Mislim da ce biti zanimljiva jer ce se moci videti koliko se to Subotica promenila poslednjih godina.